Č. H. Sperdženas. Kam skaičiuoti priešus?

Kasdieniai skaitiniai. Gegužės 24 d.

Vienu metu turėjau įprotį kasdien skaityti Čarlzo Hadano Sperdženo (Charles Haddon Spurgeon), bene vieno įtakingiausių XIX a. pamokslininkų Anglijoje, kiekvienai metų dienai skirtas inspiracines refleksijas. Iš tiesų šis neretai vadintas “pamokslininkų kunigaikštis” biblinėse refleksijose apčiuopia aukso gijas ir taikliai perteikia savo klausytojams. Sakoma, kad jo pamokslai tiesiog apžavėdavo žmones ir dėl tos priežasties sekmadieniais Londono kavinės aptuštėdavo, nes visi skubėjo į Metropoliteno palapinę – taip vadinosi jo pastatyta bažnyčia, talpinusi iki 6000 klausytojų. Sperdženo pamokslus stenografuodavo, spausdindavo ir parduodavo už vieną pensą. Šie leidiniai iki šių dienų laikomi nepranoktu serijiniu bestseleriu.

Šiuo metu Sperdženą atsiverčiu nereguliariai, tačiau jo įžvalgos nesiliauja stebinusios. Bičiuliams siūlau jo apmąstymą, skirtą šiai, gegužės 24 d.


“Vienas jūsiškių vys tūkstantį, nes VIEŠPATS, jūsų Dievas, kovoja už jus, kaip yra pažadėjęs” (Jozuės 23, 10; pažod. vert.)

Kam skaičiuoti priešus? Vienas žmogus, esantis su Dievu, yra dauguma, nors priešų – tūkstantis. Kartais mes turime per daug pagalbininkų, kad Dievas galėtų dirbti su jais, kaip buvo su Gedeonu. Gedeonas negalėjo nieko nuveikti tol, kol sustiprino savo pajėgas sumažindamas padėjėjų skaičių. Bet Viešpaties kariuomenės niekuomet nėra per mažai. Kai Dievas norėjo įkurti tautą, Jis pašaukė vieną Abraomą ir jį palaimino. Kai Jis panorėjo įveikti išdidų faraoną, nesinaudojo kariuomenėmis, bet tik Moze ir Aaronu. Viešpats panaudoja “vieno žmogaus tarnystę”, kaip ją pavadino išmintingi žmonės, daug labiau nei išlavintas grupes su vadovais. Ar visi izraelitai nugalėjo tiek priešų, kiek vienas Samsonas? Saulius su savo kariuomene nužudė tūkstančius, bet Dovydas – dešimtis tūkstančių.

Viešpats gali suteikti priešui daug galimybių, bet vis dėlto jį įveikia. Jei mes tikime, kad Dievas su mumis, ką reiškia žmonių gausybė? Vienas piemens šuo gali nuginti didelę avių bandą. Jei Viešpats tave siunčia, mano broli, Jo jėga įvykdys dievišką tikslą. Todėl pasitikėk pažadu ir būk labai drąsus.

Tikėjimo banko čekių knygelė, gegužės 24 diena

13 komentarų apie “Č. H. Sperdženas. Kam skaičiuoti priešus?

Kasdieniai skaitiniai. Gegužės 24 d.

  1. Raštas 2

    Mato 6,13 kontekstas yra MALDA, o malda yra labai asmeniškas bendravimas su Dievu, kiekvienas gali su Dievu kalbėtis apie ką nori, apie tai kas aktualu, o ne šabloniškai.
    Jeigu netingi, paskaityk 23-ą psalmę į kur veda Dievas ganytojas.

    Ir ko taip nerviniesi teologizuodamas/ filosofuodamas? Šitame tinklapyje man rūpi tik Giedriaus Saulyčio nuomonė, to aš čia ir esu.

  2. Sigis

    -Then was Jesus led up of the Spirit into the wilderness to be tempted of the devil.(‘accuser,slanderer ‘,ziur.dar ir kitas to zodzio reiksmes)
    And when he had fasted forty days and forty nights, he was afterward an hungred.
    And when the t e m p t e r came to him, he said,If thou be the Son of God, command that these stones be made bread…”
    ****************

    -But when ye pray ,use not vain repetitions,as the heathen do: for they think that they shall be heard for their much speaking.
    Be not ye therefore like unto them: for your Father knoweth what things ye have need of, before ye ask him.
    After this manner therefore pray ye: Our Father which art in heaven, Hallowed be thy name.
    Thy kingdom come.Thy will be done in earth, as it is in heaven.
    Give us this day our daily bread.
    And forgive us our debts, as we forgive our debtors.
    And lead us not into temptation,/Origin;Middle English :from Old French temptacion,from Latin temptatio(n-),from temptare ‘ handle,test try ‘./but deliver us from evil: For thine is the kingdom, and the power, and the glory, for ever. Amen.
    * ***************
    Raštas 2,-
”Įdomu dar štai kas, kad Ieva kaltino tik gyvatę (velnią) („Gyvatė mane apgavo […]), o Adomas kaltino ne tik Ievą, bet ir patį Dievą („Moteris, kurią Tu man davei […]), suprask, būtum nedavęs, nebūtų nieko atsitikę. Adomas pradėjo mąstyti ir elgtis kaip velnias – kaltinti Dievą (velnias kaltino Dievą neva melavimu “Nemirsite“).
Kaip pavyzdį „Adomo ir Ievos pasiteisinimų“ pasiskolinsiu vieno komentatoriaus tekstą:
“ Giedrius, Sigis ir visi kiti yra bandomi, testuojami ir ne vienas is musu is pirmo karto tu testu neislaikome, nes gundytojas, testuotojas zino ka, kam ir kodel tai daro. Ir tai ne be Dievo zinios zinoma. Vienintelis Pirmgimis dangiskojo Tevo sunus islaike ne tik, kad visus tuos testus, bet dar ir is pirmo karto.“
Kitaip sakant, Dievas kaltas, kad leidžia žmones gundyti, iš ankslo žinodamas, jog pagundas sugeba atlaikyti tik Jėzus „iš pirmo karto“, dėl to iš pirmo karto galiu elgtis kaip noriu,( O kas cia per nusisnekejimo virsune !) be to net ir Giedrius nesugebės iš pirmo karto pasielgti tinkamai.
Kodėl tada kasdienėje maldoje, kurią nurodė Jėzus, „Tėve mūsų“ yra žodžiai ([…] neleisk mūsų gundyti […])? Dėl to, kad krikščioniui aplamai nepriklauso būti gundomam, jam priklauso ramybė.” O cia kas per arogantiskas ir netgi sakyciau akiplesiskas i visiska nusisnekejima virstantis pareiskimas ?!
    ***************
    Pirmiausia,visai nebutina Svento Rasto vietu isimti is konteksto,nes Dievo zodis visada pats save paaiskina arba reiketu atidziau skaityti kas parasyta.Ir taip pat butu tikrai naudinga,kad “… when ye pray ,use n o t vain repetitions”
    Vienas visiskai nevykes toks bandymas jau buvo su istorija apie pranasa Elizieju,isemus viena sakini is to skr., konteksto kuri visa skaitant priespaskutinis sakinys tebuvo tik jau pacio pirmojo(“…And the men of the city said unto Elisha,Behold, I pray thee, the situation of this city is pleasant, as my lord seeth :but the water is naught (nothing :he’s naught but a worthless fool) and the ground barren ..”,tesinys arba kitaip sakant,tas Dievo zmogus neapsaugodamas tu 42 vaiku is piktojo tik atliko savo darba iki galo kam ir buvo siustas i ta miesta,-isvalyti v a n d e n i s kurie net ir iki sios dienos vis dar yra svarus….Neveltui yra sakoma,kad geriau jau savo gyvenimo kelyje sutikti meska is kurios buvo atimti vaikai,negu visiska kvaily( dumb).
    Antra,kaip tad tada ” kriskscioniui aplamai nepriklauso buti gundomam…” ir nuo kada zmogus aiskina ir moko Dieva kaip Jam elgtis,kad ne tik,kad visas Izraelis butu isgelbetas,ir taip ir bus,nes Viespats ne vieno neprazudys kuriuos Jam yra Jo Tevas atidaves dar pries pasaulio sukurima,bet kad dar ir Jo sunus/dukterys,subrestu i Kristaus pilnatves amziu?Kodel tada Pirmgimis Dievo Sunus Jo Dvasios buvo nuvestas,kad butu gundomas,bandomas ir t.t.?Jis visada pasirinkdavo vykdyti savo dangiskojo Tevo,o ne savo valia vykdyti.O kazkodel kiti vis dar aiskina ir nurodineja Jam kas jiems priklauso,o kas ne.
    Kam beprasmiskai interpretuoti ir keisti Dievo zodi bandant paciam ji paaiskinti,vietoj to,kad gal geriau jau ji vykdyti paklustant Jo vedimui negarbinant pacio Kurejo,o tik Jo kurinius,jiems priskiriant zymiai daugiau galiu nei,kad ju Kurejui. Ir kam cia improvizuoti apie tai kaip tipo ,Ieva kaltino gyvate,Adomas Ieva,o velnias matyt ten kazkur sau krumuose stebedamas sedejo ir krizeno is visu kaip visus cia gerai ale apgavo.Niekas ten nieko nekaltino,o pasake viska taip kaip istikruju ir buvo.Esme matyt buvo tame kas vyko dar pries jiems isgirdus Dievo balsa pasislepusiems tarp kitu ” medziu” ir ” sekmingai ” kartu dar pasidarius tuos ” figu- lapus” ir bandant taip paslepti ta protu nesuvokiama nesamone kuria jie padare,nors ir aiskiai buvo pasakyta Adomui t o nedaryti.Kodel jis nepakluso savo dangiskajam Tevui as tikrai iki galo kol kas dar to nesuprantu,bet gerai zinau,kad Dievas visada gerai zino ka ir kokiam tikslui tai leidzia ,kad kai kurie mums musu dar labai zmogisku protu nesuvokiami ,ir kol kas nepaaiskinami dalykai vyksta musu ir kitu zmoniu,gyvenimuose.

    Zodziu,Rastas 2 ,tai,kad tu pats/pati sau priestarauji ?!
    Arba skaitydamas Knyga vis dar tematai spyga.

    “Kitaip sakant, Dievas kaltas, kad leidžia žmones gundyti, iš ankslo žinodamas, ..”
    Tai sakai,kad Dievas kaltas,kad leidzia…?Kaltini pati Dieva Jo nepazindamas ar tiesiog kalbi tai ko pats nesupranti?Jis velniui leido ir i Jobo gyvenima ateiti,nes anas ji be jokios priezasties kaltino pries Dieva,bet Jobas taip ir liko Jam istikimas nors ir prikalbejo ten kur galejo siaip jau ir patyleti.Bet mes gi nesam tik gime jau is karto tobuli ir plius visi dar ir nusidedam.
    Zinoma,kad Dievas viska zino ir be Jo leidimo niekas neivyksta sitoje zemeje,netgi ne vienas zvirblis nekrenta ant zemes be Jo zinios.

    Raštas 2
    Mato 6,13 “ And lead us not into temptation“ – vesk mus ten, kur nėra pagundymo.”
    Cia tai isviso neblogai pavarei ! :))

    Jau jau tiek prirasiau tai pabaigsiu dar viena visiems gerai zinoma istorija apie sunu palaiduna,kuris klaidziojo po pasauli palikes savo tevo namus ir vietoj to,kad valgytu nuo Jo stalo,prikimsdavo savo pilva kiaulems skirtu,genetiskai modifikuotu teologiniu ale maistu kol jam nesugrizo sveikas protas (protas,mastymas yra gan tiesiogiai susijes su musu pilvu kuris yra tikrasis kai kuriu dievas,Baal’as image ju aptemusiuose protuose)ir jis negrizo ten kur jo istikimai lauke ji mylintis tevas.

    Nėra nieko bjauriau už karą su žmogumi, su kuriuo artimai bičiuliavaisi.
    Markas Tulijus Ciceronas

  3. Raštas 2

    Mato 6,13 ” And lead us not into temptation” – vesk mus ten, kur nėra pagundymo

  4. Sigis

    Rastas 2,gal galetum ir man atsiusti savo “Rasto” kopija,nes as skaitydamas Sventame Raste niekur nerandu to apie ka tu cionais improvizuoji?Uztektu tik ir konkreciu to tavo “Rasto 2” vietu 🙂

  5. Raštas 2

    Įdomu dar štai kas, kad Ieva kaltino tik gyvatę (velnią) („Gyvatė mane apgavo […]), o Adomas kaltino ne tik Ievą, bet ir patį Dievą („Moteris, kurią Tu man davei […]), suprask, būtum nedavęs, nebūtų nieko atsitikę. Adomas pradėjo mąstyti ir elgtis kaip velnias – kaltinti Dievą (velnias kaltino Dievą neva melavimu “Nemirsite“).

    Kaip pavyzdį „Adomo ir Ievos pasiteisinimų“ pasiskolinsiu vieno komentatoriaus tekstą:
    “ Giedrius, Sigis ir visi kiti yra bandomi, testuojami ir ne vienas is musu is pirmo karto tu testu neislaikome, nes gundytojas, testuotojas zino ka, kam ir kodel tai daro. Ir tai ne be Dievo zinios zinoma. Vienintelis Pirmgimis dangiskojo Tevo sunus islaike ne tik, kad visus tuos testus, bet dar ir is pirmo karto.“
    Kitaip sakant, Dievas kaltas, kad leidžia žmones gundyti, iš ankslo žinodamas, jog pagundas sugeba atlaikyti tik Jėzus „iš pirmo karto“, dėl to iš pirmo karto galiu elgtis kaip noriu, be to net ir Giedrius nesugebės iš pirmo karto pasielgti tinkamai.

    Kodėl tada kasdienėje maldoje, kurią nurodė Jėzus, „Tėve mūsų“ yra žodžiai ([…] neleisk mūsų gundyti […])? Dėl to, kad krikščioniui aplamai nepriklauso būti gundomam, jam priklauso ramybė.

  6. Raštas

    Adomas kaltino Ievą, Ieva kaltino „žaltį“, bet Dievui nepatiko nei vienas pasiaiškinimas. Jeigu ką iškrėtei, neversk kaltės nei ant kito žmogaus, nei ant velnio, nes Dievui tai nepatinka.

  7. Sigis

    Kiek man yra zinoma apie visus tuos dalykus ,taip pat ir apie velnia,kiti jo vardai yra uzrasyti Apr.12:9 ( vardas Liuciferis tikrai nera ir niekad nebuvo jo vardas!) parasyta,ir tie rastai dar kitaip yra vadinami,-Sventu Rastu arba Biblija.
    Tik man visiskai neaisku kuo gi ir kaip Anonimas apkaltino pranasa Elija tiesiog perpasakodamas Svento Rasto istrauka apie ta Dievo zmogu?
    Nereiketu pamirsti tik,kad Sventas Rastas nebuvo uzrasytas nei graiku,nei lotynu,nei anglu,nei tuo labiau lietuviu kalbomis ir tai zinant siulyciau neskubeti kabinetis prie kai kuriu zodziu net nezinant tos Knygos konteksto.Broliu kaltintojo,pradzioje danguje,o po to Dievo angelu is ten numestam zemyn,etikete labiau tiktu butent tam veikejui apie kuri Giedriui Anonimusui taip norisi daugiau suzinoti,o netaikyti kitiems gal visai nieko bendro su tuo neturintiems zmonems.

  8. Giedriui

    Giedriau, turiu temos pasiūlymą. Gal galėtumėt parašyti gerą straipsnį apie velnią? Vienas dalyvis, jau antrą savo komentarą rašo apie velnią – apie jo „pašaukimą“ (įdomu, kas jį pašaukė?), apie „testavimą“ (įdomu, kokiu tikslu testuojama ir kokiais testais?), apie gundymą, na gundymas tai suprantama, su tikslu įvesti į nuodėmę, bet testavimas; apie kaltinimą (kokiais atvejais kaltina Dievui)? Iš to sprendžiu, kad tema labai aktuali.

  9. Anonimas

    Yra tokia istorija apie viena Dieva zmogu vardu Elijas ,kuriam nors ir buvo aiskiai pasakyta,kad tokiu kaip jis yra bent jau 7000 tukstanciai,anas vistiek bande verkslenti pries savo Dieva,kad jis tik toks vienas liko.Na,bet matyt jam jau laikas buvo keliauti ten is kur ir buvo jis atejes t.y.,is virsaus .Ir ji Viespats,ir pasieme pas save.Ir manau ten jis ir iki siol laimingai tebegyvena,nes ten bent jau nebera to visiems taip jau iki kaulu smegenu igrysusio broliu kaltintojo kuris dabar savo pasaukima krupsciai atlieka cia zemeje tarp musu …

  10. Asta

    „Vieno žmogaus tarnystę“ Dievas naudoja vienam iš sunkiausių ir pavojingiausių tarnavimų – pranašo tarnavimui. Šiuo atveju gal svarbiau ne kiek priešų nugalėsi su Dievo pagalba, o kokiam žmonių skaičiui patarnausi – galbūt keletui žmonių, galbūt tūkstančiams. Mozė turėjo patarnauti visai tautai. Jėzus patarnavo visai žmonijai.

Parašykite komentarą

Įrašykite savo el. pašto adresą, jei norite prisijungti prie bičiulių rato. Konfidencialu - Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas.