
Lauryno Jacevičiaus pokalbis su teologu, publicistu, lektoriumi bei Naujojo Testamento vertėju dr. Giedriumi Saulyčiu apie Jėzaus asmens, Jo mirties bei prisikėlimo istoriškumą ir šių įvykių reikšmę.
Lauryno Jacevičiaus pokalbis su teologu, publicistu, lektoriumi bei Naujojo Testamento vertėju dr. Giedriumi Saulyčiu apie Jėzaus asmens, Jo mirties bei prisikėlimo istoriškumą ir šių įvykių reikšmę.
Kas matė jėzų? Kas sugrižo po mirties? Ko vertas tikėjimas žinojimas tai jėga o čia kažkokia viltis šventeivų pasakos apie dievą ir nemirtingumą.
Daug žmonių matė. Būtent Jėzus ir sugrįžo po mirties. Tikėjimas neprieštarauja žinojimui, o jį praplečia. Vieniems pasakos, o kitiems ne. Žiūrėk, praeis kiek laiko, ir pats pradėsi tikėti.
Klausiau laidos. Pasakyta įdomių minčių. Būtent racionalaus Prisikėlimo įvykio realumo įrodinėjimo prasme. Fakto, kad Prisikėlimas įvyko ar galėjo įvykti.
Bet kuris laikas man to nebepakanka. Man negana žinoti, kad 1) Dievas yra ar 2) istorinis Jėzus gyveno realiai, ar 3) ar jis tikrai buvo nukryžiuotas, ar 4) jo kūno kape niekas nepavogė. Tai apologetiniai dalykai. Jie svarbūs, bet mano manymu, jų žinojimas nesukurio to, ką Kierkegoras vadino tikėjimo judesiu.
Man atrodo daug reikšmingesnis tikėjimui ne fakto realumo, bet Prisikėlimo įvykio prasmė ir tiesa asmeniui, kuris tiki. Tai jau savotiškas transcendentinis judesys. 🙂 Šis fenomenas vertas refleksijos.
Labai neblogas diskusijos formatas. Gerai klausosi, kai nebijoma klausimų, nesijuokiama iš jų, nesiginama, bet ramiai ir geranoriškai atsakoma. Džiugina ir jauno žmogaus Justino užsidegimas, gilinimasis. Galėtų vystytis daugiau diskusijų tokiame formate. Patiko.
Ačiū, kad daliniesi savo įspūdžiais, visuomet laukiu grįžtamojo ryšio.